Tags

, , , , , ,

IMGP2816

En…to…tre…fire…fem…seks…sju…atte…ni…ti.. şi pot s-o ţin tot aşa la nesfîrşit…pentru că DA am învăţat să număr în norvegiană cu un accent foarte stîngaci. Nu de alta dar de cînd am aterizat aici tot cumpăr lucruri. Şi ce legătură are asta cu numerele?

N-ar fi o problemă să mă rezum la engleză pentru că după cum spuneam toată lumea vorbeşte fluent. Doar că (la început) ajung la casă şi domnişoara amabilă îmi zice “Femti tre” şi eu mă holbez la ea ca juninca la poartă nouă. După care mă prind şi îi zic “Oh, English please”. După care fata drăguţă zîmbeşte, traduce şi mă întreabă dacă vreau şi sacoşă (de plastic, care la ei încă nu se plăteşte pentru că evident au bun simţ şi nu iau cu ghiotura pungi pentru acasă). Ei după toată povestea asta mai vine partea cu cardul. Chit că îl înfigi frumos în POS sau numai îl treci prin el, tot mai stai încă vreo 30 de secunde. Şi pînă una alta în spatele meu s-a făcut coadă de 5-6 persoane într-un magazin care are 3 clienţi pe oră. Ce-i drept nimeni nu se arată prea impacient sau deranjat, ceea ce mă face să mă simt şi mai prost. Acasă măcar m-aş simţi mai puţin vinovată că aş răspunde la priviri ostile cu şi mai multă privire ostilă. Dar nu e cazul.  Şi atunci am zis varianta doi:

De-acum ştiu că băieţii îţi spun doar preţul, eu dau din cap, că tot atît plătesc, şi îmi văd de treaba mea. But nooooo… Evident ca dacă nu zic nimic fata de la librărie presupune că sunt norvegiană şi am înţeles ce zice şi atunci EVIDENT mai adaugă două fraze în norvegiană care sună a întrebare. După care se uită la mine pentru o replică, iar eu…ca juninca la poartă nouă. Even worse.  Atunci mă explic cu “English please” şi fata îmi pune cărţile în pungă şi se scuză toată că nu s-a prins ea din priviri că nu-s de-a locului şi că e greu să mai zici astăzi cine e şi cine nu. În spatele meu…coadă care deja aduce a aglomeraţie.

Aşa că na…elleve…tolve…tretten…fjorten…femten…seksten…sytten…atten…nitten

*poza e din muzeul din Geiranger, unul din siturile UNESCO World Heritage. Mai multe poze din respectiva excursie aici.

